Klantenservice

Waarmee kunnen wij u helpen?

Heeft u een vraag aan Vakmedianet over uw digitale of papieren abonnement, deelname aan een cursus of congres, of over uw (boek)aankoop? Wilt u informatie over een levering of betaling? Of wilt u een inlogcode achterhalen? Neem dan contact met ons op.

Wegens grote drukte kan het momenteel voorkomen dat u iets langer op uw antwoord moet wachten dan u van ons gewend bent. Wij hopen op uw begrip. Uiteraard helpen wij u zo snel als het ons lukt.

Houd graag uw (klant)gegevens bij de hand voor een snelle afhandeling.

Voor het doorgeven van een adreswijziging mailt u naar adreswijziging@vakmedianet.nl

Heeft u vragen rondom uw abonnement(en)? Bel dan naar 088 - 58 40 612.

Klik hier voor onze contactgegevens voor adverteerders

Veelgestelde vragen

Abonnementen

Ik wil een abonnement afsluiten; hoe doe ik dat?

Ga naar onze webshop om de vakbladen, online producten, boeken en opleidingen die aansluiten bij uw interesse te vinden. U kunt dan direct online uw abonnement afsluiten.

Ik ben verhuisd of mijn organisatie is verhuisd; hoe kan ik een adreswijziging doorgeven?

U kunt uw adreswijziging doorgeven door een e-mail te sturen naar adreswijziging@vakmedianet.nl

Ik heb via de webshop een abonnement aangevraagd; wanneer start mijn abonnement?

Uw abonnement gaat in op het moment dat u het eerste nummer ontvangt. Wanneer u een abonnement op een vakblad afsluit, ontvangt u het eerstvolgende nummer dat verschijnt, tenzij dit meer dan enkele weken (4) duurt. Wanneer u een abonnement afsluit op een jaarboek, ontvangt u binnen enkele dagen de meest recente uitgave, tenzij de nieuwe uitgave binnen enkele weken (8) verschijnt.

Ik heb een nummer niet ontvangen; kan ik vragen om een nazending?

Uiteraard vinden wij het erg vervelend wanneer u een nummer niet heeft ontvangen. U kunt vragen om een nazending door een e-mail te sturen naar klantenservice@vakmedianet.nl 

Stopt mijn abonnement automatisch?

In principe loopt een abonnement altijd automatisch door, tenzij anders vermeld staat op de pagina van het specifieke product in de webshop of op de website waar u uw abonnement heeft afgesloten. Meer informatie over onze abonnementen leest u in de algemene voorwaarden

Hoe kan ik mijn abonnement opzeggen?

Wij vinden het jammer dat u overweegt uw abonnement op te zeggen. U kunt uw abonnement telefonisch opzeggen via telefoonnummer 088 - 5840 612.

U ontvangt altijd een schriftelijke bevestiging van uw opzegging.
Graag ontvangen wij van u de reden van opzeggen, zodat wij onze dienstverlening kunnen verbeteren.
Meer informatie over opzeggen, leest u in de algemene voorwaarden

Ik heb een vraag over de factuur; waar kan ik terecht?

U kunt het beste contact opnemen met onze klantenservice. Dit kan telefonisch of per e-mail.

T: 088 58 40 888
E: klantenservice@vakmedianet.nl

Ik ben een student; kan ik korting krijgen?

Voor sommige van onze vakbladen geldt een studentenkorting. Dit staat als besteloptie in onze webshop vermeld. Wanneer u een studentenabonnement afsluit, kan u verzocht worden om aan te tonen dat u inderdaad een relevante studie volgt. Dat kan bijvoorbeeld door een foto of kopie te maken van uw collegepas. Meer informatie over studentenabonnementen, leest u in de algemene voorwaarden

Cursussen

Hoe kan ik me inschrijven voor een cursus?

Ga naar onze webshop om u in te schrijven voor opleidingen, trainingen en cursussen die aansluiten bij uw interesse. U kunt zich direct online inschrijven. Of bekijk interessante congressen en events

Ik heb mij ingeschreven voor een cursus van Vakmedianet; ontvang ik een bevestiging?

Ja. U ontvangt vrijwel direct na uw inschrijving een bevestiging per e-mail. Ongeveer twee weken voor aanvang van uw cursus, ontvangt u een schriftelijke uitnodiging, routebeschrijving en de overige benodigde informatie per e-mail.

U ontvangt de factuur voor aanvang van de cursus/opleiding/event.

Wanneer ontvang ik het cursusmateriaal?

U ontvangt het cursusmateriaal op de dag van de cursus zelf, tenzij anders is aangegeven in de tekst van desbetreffende cursus. Het komt wel eens voor dat u een boek eerder opgestuurd krijgt, omdat het wenselijk is dat u het alvast leest.

Ik heb mij ingeschreven voor een cursus, maar ben verhinderd. Wat nu?

Uw plaats mag altijd door een vervanger worden ingenomen. Geef dit wel graag even per e-mail door aan klantenservice@vakmedianet.nl

Mocht u een alternatieve datum zoeken, dan kunt u dit opzoeken in de webshop of contact met ons opnemen.

Mocht u toch echt willen annuleren, dan kan dat tot vier weken voor aanvang van een opleiding kosteloos. In geval van annulering na vier tot twee weken voor aanvang van een opleiding, wordt 25% in rekening gebracht. Bij annulering binnen twee weken voor aanvang van een opleiding zal het volledige inschrijfgeld in rekening worden gebracht. Kijk voor meer informatie hierover in onze algemene voorwaarden

Ik wil mijn inschrijving annuleren, kan dat?

Uiteraard vinden wij het erg jammer dat u overweegt uw inschrijving te annuleren. U kunt altijd contact met ons opnemen voor een alternatieve datum, mocht er iets tussengekomen zijn. Of u mag ook een vervanger sturen. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice.

Mocht u toch echt willen annuleren, dan kan dat tot vier weken voor aanvang van een opleiding kosteloos. In geval van annulering na vier tot twee weken voor aanvang van een opleiding, wordt 25% in rekening gebracht. Bij annulering binnen twee weken voor aanvang van een opleiding zal het volledige inschrijfgeld in rekening worden gebracht. Kijk voor meer informatie hierover in onze algemene voorwaarden

E-mails van Vakmedianet

Hoe kan ik me aanmelden voor één of meerder e-mailnieuwsbrieven van Vakmedianet?

U kunt zich via onderstaande link aanmelden op e-mailnieuwsbrieven die voor u interessant zijn.
Aanmelden voor e-mailnieuwsbrieven

Hoe kan ik me afmelden voor e-mails van Vakmedianet?

Onderaan elke e-mail van Vakmedianet staat een link waarmee u zich kunt afmelden voor een specifieke e-mailnieuwsbrief of een vakgebied. Wanneer u wenst helemaal geen e-mails meer te ontvangen van Vakmedianet, kunt u een mail sturen naar onze klantenservice.

E: klantenservice@vakmedianet.nl

Ik ontvang mijn e-mailnieuwsbrieven van Vakmedianet niet meer of niet regelmatig.

Sinds eind 2015 maakt Vakmedianet gebruik van een nieuw systeem om e-mailnieuwsbrieven te versturen. Het nieuwe systeem schrijft adressen automatisch uit als er melding terug komt over dat de mailing van ons ongewenst is. De melding dat een mail ongewenst is hoeft echter niet altijd te komen van een persoon die in een nieuwsbrief klikt op de afmeldlink.
In mailprogramma's en op mailservers kunnen (spam)filters geautomatiseerd een zogenaamde "bounce-reply" foutcode terugsturen naar ons mailingsysteem en ervoor zorgen dat het adres geen nieuwe mails van ons meer zal ontvangen. Dit kan veroorzaken dat u uw nieuwsbrief niet altijd of helemaal niet meer ontvangt.

Wanneer u de nieuwsbrieven wel wil ontvangen, kunt u het volgende proberen.
U kunt onze afzendadressen voor e-mail toevoegen als veilige afzender door deze te whitelisten in uw (spam)filter(s). Wij versturen al onze nieuwsbrieven vanaf het adres nieuwsbrieven@email.vakmedianet.nl of vakinformatie@email.vakmedianet.nl en via de
ip-adressen 178.208.58.45 en 178.208.58.46.

Mocht het nog steeds niet zijn gelukt om uw nieuwsbrieven te ontvangen. Probeert u zich dan aan te melden met een ander e-mailadres, bijvoorbeeld uw privé e-mailadres. Als het nu wel werkt, dan is het zeer waarschijnlijk dat uw organisatie een zeer strenge spamfilter heeft geïnstalleerd. U kunt in dat geval contact opnemen met uw ICT-manager.

Heeft u bovenstaande geprobeerd en is het probleem niet opgelost, stuur dan graag een mail naar onze klantenservice met de melding dat u bovenstaande heeft geprobeerd.

E: klantenservice@vakmedianet.nl

Online toegang en Vakbases

Ik ben mijn wachtwoord vergeten; wat nu?

Bij al onze websites en Vakbases waar u moet inloggen, is een 'Wachtwoord vergeten' optie beschikbaar. Dus ga naar de desbetreffende website en klik op inloggen om die optie te krijgen. U vult uw e-mailadres in en ontvangt uw wachtwoord dan per e-mail. Onze klantenservice kan uw wachtwoord nooit opzoeken. Deze gegevens zijn verborgen.

Kan ik mijn gebruikersnaam/e-mailadres wijzigen?

Meestal is uw e-mailadres uw gebruikersnaam en is dit de unieke sleutel. Daarom kan dit niet via de website of Vakbase zelf worden gewijzigd. Neem in dit geval contact op met onze klantenservice.

am: AMT Arbo Bakkerswereld Bike Europe Bouwberichten Bouwkwaliteit in de praktijk BouwMachines BrandVeilig.com cm: Cobouw de Architect Distrifood Executive Finance Facto Foodmagazine Gastvrije Zorg Gawalo HR Base Installatie Journaal KiZ (Kwaliteit en veiligheid in de Zorg) Logistiek Management Support   MCA (Management Control & Accounting) Misset Catering Misset Horeca NBD-Online OR informatie Over Duurzame Inzetbaarheid Over eHRM Over Het Nieuwe Werken Over Strategische Personeelsplanning PT Industrieel Management PW De Gids RCC Koude & Luchtbehandeling Samsom Formulieren Security Management Service Management Sigma Snackkoerier Tabak2day Tweewieler Vastgoedmarkt Vleesmagazine Warmtepompen Zorg & Zeggenschap