Nieuws & Pers

Wat is B2B Content Marketing?

Wat is B2B Content Marketing?

Zeg nu eens in één zin wat content marketing is! Dat blijkt nog verdraaid lastig. Pieter van Diggele geeft op de Vakmedianet-website B2B Content Marketing twee handige definities: een voor de marketingprofessional en een simpele versie voor de niet-marketeers.

Dat je content moet maken als je aan content marketing gaat doen, is logisch. Zonder content geen content marketing. Wat voor content je maakt is natuurlijk heel belangrijk maar waar het vaak mis gaat, is het distribueren van de content.

Relatie opbouwen

De denkwijze van content marketing is dat je klanten stap voor stap voedt met de informatie waar ze op dit moment in hun aankooptraject behoefte aan hebben. Zo bouw je een relatie op, die relatie geeft een groeiend vertrouwen en vertrouwen is de basis voor omzet. Dat wordt natuurlijk een stuk makkelijker als je een eigen publiek opbouwt van mensen die oprecht geïnteresseerd zijn in jouw content. Maar wat is eigenlijk een publiek? En waarom bouw je een specifiek publiek op?

Lees hier het hele artikel: Wat is B2B Content Marketing? Zo leg je aan je niet-marketing collega's uit wat content marketing is...

 

am: AMT Arbo Bakkerswereld Bike Europe Bouwkwaliteit in de praktijk BouwMachines BrandVeilig.com cm: Cobouw Cobouw Bouwberichten de Architect Distrifood Executive Finance Facto Foodmagazine Gawalo HR Base Installatie Journaal Logistiek Management Support   MCA (Management Control & Accounting) Misset Catering Misset Horeca NBD-Online Over Duurzame Inzetbaarheid Over Het Nieuwe Werken PT Industrieel Management PW. magazine voor HR-professionals RCC Koude & Luchtbehandeling Samsom Formulieren Security Management Service Management Sigma Snackkoerier Tweewieler Vastgoedmarkt Vleesmagazine Warmtepompen