Nieuws & Pers

Wereldwijd belangstelling voor nieuw businessboek

Wereldwijd belangstelling voor nieuw businessboek

Donderdag 15 september vindt de booklaunch plaats van Ontwerp Betere Business. Auteur, spreker en consultant Patrick van der Pijl schreef het boek samen met Justin Lokitz en Lisa Kay Solomon en de designers Maarten van Lieshout en Erik van der Pluijm. Deze samenwerking resulteerde in een sterk inhoudelijk én visueel bijzonder boek.

Uniek voor een boek van een Nederlandse businessauteur is dat het gelijktijdig in Nederland (bij Vakmedianet) en in de Verenigde Staten en in Groot-Brittannië (bij uitgeverij Wiley onder de titel Design a Better Business) verschijnt. Ook zijn er al vertalingen in het Chinees, Turks en Deens in de maak.

Enkele jaren geleden werkte Patrick mee als producer aan de mondiale bestseller Business Model Generation, het boek waarmee Alexander Osterwalder het Business Model Canvas introduceerde. Van dit boek zijn wereldwijd meer dan één miljoen exemplaren verkocht.

  
Over het boek
De tijd dat een businessmodel jarenlang aan alle eisen voldeed en houdbaar was, is voorbij. In de huidige onzekere wereld zul je een businessmodel moeten ontwerpen dat snel en flexibel meebeweegt.

Ontwerp Betere Business helpt je met de juiste tools, vaardigheden en mindset om
* je strategie en innovatie te ontwerpen
* je teams tot snellere en betere inzichten te brengen
* je klanten écht te begrijpen
* prototypes te maken
* visueel en écht anders te gaan werken

Meer over het boek op designabetterbusiness.com/nl.

 

Over de auteurs

Patrick van der Pijl is CEO van Business Models Inc. Hij helpt ondernemers, rebellen en grote bedrijven hun businessmodel te innoveren en hun toekomststrategie te ontwerpen.

Justin Lokitz is een ervaren strategieontwerper en MD van Business Models San Francisco. Hij zet zijn ervaring in om bedrijven te helpen houdbare businessmodellen en toekomststrategieën te ontwerpen.

Lisa Kay Solomon creëert als gepassioneerde strateeg leiderschaps experiences bij de MBA in Design Strategy aan het California College of Arts en Singularity University.
  

Over de designers

Maarten van Lieshout is partner bij Thirty-X. Hij heeft bij een Nederlandse ideeënfabriek in een vroeg stadium visueel denken toegepast en maakt zijn ideeën tastbaar.

Erik van der Pluijm is oprichter en creative director bij Thirty-X. Hij denkt visueel en maakt complexe vraagstukken simpel.

 


Contact met de auteurs of designers?
Bel met Business Models Inc., telefoon +31 (0)20 5050 600.
Recensie-exemplaren?
Neem contact op met Loes Schokker, telefoon +31 (0)88 5840 840.

am: AMT Arbo Bakkerswereld Bike Europe Bouwkwaliteit in de praktijk BouwMachines BrandVeilig.com cm: Cobouw Cobouw Bouwberichten de Architect Distrifood Executive Finance Facto Foodmagazine Gawalo HR Base Installatie Journaal Logistiek Management Support   MCA (Management Control & Accounting) Misset Catering Misset Horeca NBD-Online Over Duurzame Inzetbaarheid Over Het Nieuwe Werken PT Industrieel Management PW. magazine voor HR-professionals RCC Koude & Luchtbehandeling Samsom Formulieren Security Management Service Management Sigma Snackkoerier Tweewieler Vastgoedmarkt Vleesmagazine Warmtepompen