Nieuws & Pers

Hoe genereer ik snel veel leads?

Hoe genereer ik snel veel leads?

"Pieter, hoe kunnen we nu zo snel mogelijk heel veel leads werven met content marketing?" Vragen met die strekking krijg ik met vaste regelmaat. Ik zou dan ook een uitgebreide blog kunnen schrijven waarin ik je methodes aanreik waarmee je gegarandeerd heel veel leads in korte tijd kunt genereren. Maar dat doe ik niet. Ik zou je daar waarschijnlijk niet echt mee helpen. Waarom niet? Daar schrijf ik wel graag een blog over. Ik leg je graag uit waarom "snel" en "veel" vaak leidt tot "weinig tot geen" extra omzet.

Wat maakt een lead een gekwalificeerde lead?

Voordat ik inga op "snel en veel", eerst even helder krijgen wat we bedoelen met een gekwalificeerde lead. De ene lead is de andere niet. Dat snapt iedereen. Daarom weet een goede b2b marketeer dat je duidelijk met je salesafdeling moet afspreken aan welke criteria een lead moet voldoen, voordat je deze aanlevert aan sales.

Persona'tje

Je ontwikkelt persona's waarin je beschrijft hoe jou ideale klant eruit ziet:

Petra, HR manager. Bij een organisatie met minimaal 250 werknemers. In de zorg. Werkt met verouderde HR software. Krijgt veel klachten van collega's over het indienen van verlofdagen en declaraties. Ligt daar enorm wakker van. Enzovoort.

Heel goed om te doen. Hierdoor weet je precies met wie jij graag in gesprek wilt gaan.

Whitepapertje

Oké, nu zo veel mogelijk leads gaan genereren die aan dit profiel voldoen toch? Je maakt een mooie whitepaper en je genereert zo 200 leads die exact matchen met je persona. Bingo!

Effe nabellen?

Je salesteam belt ze alle 200 na. 50 salesuren later en €1.400,- lichter (15 min. per lead, €28 per uur) is de uitkomst: een halve opportunity. De rest zat niet (meer) te wachten op een telefoontje van jouw accountmanagers, was al in gesprek met een andere partij, had geen concrete interesse, etc. Er spookt van alles door je hoofd. Ze voldeden toch allemaal aan je persona? Wat heb je over het hoofd gezien? Wat had je team in die 50 uur allemaal wél kunnen binnenhalen met goede leads?

Wat ging er mis?

Jij kunt wel precies weten met wie jij wilt praten, maar dat ze één whitepaper downloaden betekent niet dat zij met jou willen praten. Hoe kom je er achter wanneer iemand klaar is om met je salescollega's te praten?

Lees het volledige artikel "Hoe genereer ik snel veel leads met content marketing?" op onze B2B Content Marketing Blog.

am: AMT Arbo Bakkerswereld Bike Europe Bouwkwaliteit in de praktijk BouwMachines BrandVeilig.com cm: Cobouw Cobouw Bouwberichten de Architect Distrifood Executive Finance Facto Foodmagazine Gawalo HR Base Installatie Journaal Logistiek Management Support   Misset Catering Misset Horeca NBD-Online Over Duurzame Inzetbaarheid Over Het Nieuwe Werken PT Industrieel Management PW. magazine voor HR-professionals RCC Koude & Luchtbehandeling Samsom Formulieren Security Management Service Management Sigma Snackkoerier Tweewieler Vastgoedmarkt Vleesmagazine Warmtepompen